Versie historie

Versie historie – CHANGE LOG

Hieronder ziet u een versie historie van het programma. Aan de hand van klant wensen zijn alle wijzigingen gratis sinds de eerste release.

Gebruikers van V15, V14 of nog ouder, kunnen gratis updaten naar V16! 

V16.21

  • FIX: Status herinnering

V16.19

  • NIEUW: Een CONTACT – NOTITIE notificatie. Je kunt bij CONTACTEN, tabblad [OPTIONEEL] – [NOTITIES] een aankuisvakje aanvinken dat er een notificatie moet komen bij het maken van een factuur. Bijv. handig voor een vakantiemelding
  • NIEUW: Logo’s transparantie kan in- of uitgeschakeld worden 
  • FIX: voor V16.17 gebruikers (email)instellingen 
  • Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties

V16.16

  • NIEUW: Instelbaar bij toevoegen nieuwe factuurregel welk veld actief moet worden. Zie hoofdmenu: INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra’s]
  • NIEUW: Instelbaar datum levering standaard ingevud of leeg. Zie hoofdmenu: INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra’s]
  • VERBETERD: Layout import

V16.15

  • NIEUW: Spellingcontrole
  • AANGEVULD: Enkele nog niet vertaalde items
  • FIX: Zoeken in producten,  totaalprijs aanpassen
  • Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties

V16.12

  • NIEUW: Belgische postcode automatisch opzoeken
  • NIEUW: Grafiek in hoofdmenu DASHBOARD vernieuwd
  • NIEUW: Nu kunt u zelf bepalen hoe uw PDF-bestandsnaam er uit moeten komen te zien. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [PDF]
  • NIEUW: De tekstverwerkers hebben nu een menu ‘VELDCODES’, hiermee kunt u geautomatiseerde teksten laten genereren, bijv; betaaltermijn, naam van de klant, huidig jaar, etc.
  • AANGEVULD: Alle PERIFACT layouts hebben nu de 5 vrije tekstvelden op de layout staan, zodat voor nieuwkomers het makkelijker te wijzigen is
  • FIX: Uitgave regels bewerken
  • Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties

V16.7

  • VERBETERD: Factuurregel invoer

V16.6

  • NIEUW: Programma is nu ook volledig in het Duits te gebruiken
  • NIEUW: Uitgavenregels (lees:inkoop), kan nu ook automatisch de voorraad bijwerken

V16.1

  • NIEUW: Klant locaties. Zie hoofdmenu CONTACTEN – NIEUW, tabblad OPTIONEEL – LOCATIES. Je kunt nu aparte locaties instellen voor bijvoorbeeld de crediteurenadministratie, magazijn, etc.
  • NIEUW: Bulk email versturen naar al uw contacten! Zie hoofdmenu CONTACTEN – OVERIGE ACTIES
  • NIEUW: Klant prive of bedrijf setting wordt onthouden voor een volgende keer
  • NIEUW: Velden op factuur zijn uitgebreid
  • NIEUW: Dashboard, facturen en contacten overzichten kunnen nu naar Excel geexporteerd worden
  • NIEUW: Email templates en email handtekeningen, invoer en gebruik vereenvoudigd. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – EMAIL TEMPLATES en INSTELLINGEN – EMAIL HANDTEKENINGEN
  • NIEUW: Indien verkopers in het system is de handtekening van de email nu ook makkelijker aanpasbaar. Zie INSTELLINGEN – EMAIL HANDTEKENINGEN
  • NIEUW: Layouts bij meerdere bedrijven wordt nu beter ondersteund.
  • NIEUW: Alle layouts zijn nu opgezet in millimeters in plaats van pixels op het scherm. Voordeel; bij gebruik op een andere computer ziet alles er weer hetzelfde uit.
  • NIEUW: Indien meerdere bedrijven in het systeem, zal bij het maken van een factuur het ‘bedrijfskeuze menu’ de laatste selectie ontouden en ENTER-toets drukken is voldoende om de keuze te maken
  • NIEUW: Factuur regelinvoer is nu in een apart scherm. Duidelijker, meer factuurregels en geen halve invoer meer mogelijk
  • NIEUW: Gebruikers van oude PERIFACT layouts konden lastig het logo bewerken. Nu wordt logo opgenomen in bibliotheek
  • NIEUW: Aanpassingen in de uitgebreide rapportbouwer zal logo verhoudingen ( bijvoorbeeld uitrekken, kleiner maken) opslaan in de bibliotheek
  • NIEUW: Nieuwe PERIFACT-XL installaties kunnen direct vanuit het installatie startscherm verbinding kunnen maken met een bestaande PERIFACT-XL
  • NIEUW: Indien meerdere bedrijven, kan nu ook in de factuur/offerte schermen gefiltered worden op een specifiek bedrijf
  • Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties

V15.18

  • FIX: Visuele weergave aantal verlopen facturen in dashboard

V15.17

  • Versnelde en verbeterde telling totalen
  • Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties

V15.16

  • VERBETERD: Plaatsing nieuwe logo’s
  • FIX: Bij het aanpassen van layouts werden mogelijk onnodige groepsecties gemaakt
  • Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties

V15.14

  • Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties

V15.12

  • Mollie verbinding efficiënter

V15.9

  • Mollie verbinding hersteld
  • Product voorraadtelling wisselbaar via rechtermuis toets

V15.4

  • Vernieuwde ontwikkeltools, beter gedrag op hoge resolutie schermen
  • NIEUW: Slanke modus beschikbaar, voor mensen die alle toeters en bellen visueel willen weglaten. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS
  • Loginscherm meerdere gebruikers verbeterd
  • Bij het maken van een factuur/offerte zijn nu 5 vrije velden beschikbaar. Die je via de ingebouwde rapportbouwer dan zelf kunt plaatsen
  • Email bijlagen, gedrag is nu instelbaar. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Email]
  • Email adres indien een eigen kopie naar jezelf is nu instelbaar. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Email]
  • Agenda interval nu instelbaar. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Agenda]
  • Agenda kan nu geprint worden
  • Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties

V14.9

  • Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties
  • VERBETERD: bedrijfsnamen worden weer automatisch aangevuld. ( De KvK had een niet aangekondigde aanpassing gemaakt )
  • NIEUW: Met 1 druk op de knop kunnen alle contacten omgezet worden naar BEDRIJF of PARTICULIER. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad CONTACTEN – EXTRA
  • NIEUW: Bij het verzenden van facturen via email kan het meesturen van de voorwaarden uitgeschakeld worden. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad EMAIL

V14.8

  • Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties

V14.5

  • Nieuw: Er is nu 1 DOCUMENTEN menu, in plaats van losse FACTUREN, OFFERTES, CONCEPTEN…. menu’s. Oude menu’s kunnen uiteraard ingeschakeld worden.
  • Nieuw: Voorraadtelling is uit te schakelen. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Producten]
  • Nieuw: Indien voorraad te laag kan hint getoond worden, dit is uit te schakelen. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Producten]
  • Nieuw: Contacten kunnen in bulk gewist worden, meerdere selecties van contacten dus mogelijk in grid
  • Nieuw: Documenten kunnen in bulk gewist worden, meerdere selecties van documenten dus mogelijk in grid
  • Nieuw: Documenten kunnen in bulk geprint worden via ‘Snelprint’
  • Nieuw: Hoeveelheden van facturen kunnen nu ook negatief zijn, dit is handig voor een teruggave
  • Nieuw: layouts kunnen nu omschrijvingen bij elkaar houden indien verspreid over meerdere pagina’s. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – LAYOUTS
  • Nieuw: De samenvatting met de bedragen van een factuur/document kan nu indien gewenst altijd op een nieuwe pagina getoond worden. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – LAYOUTS
  • Intern efficiëntere data afhandeling waardoor sommige acties veel minder van de database vereisen
  • Fix: afsluiten contact-scherm gaf soms een foutmelding
  • Ontwikkeltool vernieuwde versies
  • Kleine aanpassingen en verbeteringen

V13.38

  • Nieuw: bij toevoegen van een zakelijk contact wordt direct de KvK gegevens opgezocht en toegevoegd

V13.37

  • Wijziging: Outlook verzending aangepast

V13.36

  • Wijziging: Opslag van kolom posities en sorteringen is nu standaard uitgeschakeld. Helaas zijn er issues op sommige PC’s geweest. Deze functionaliteit is ingekocht en dus niet door ons gemaakt. Werkte het toch allemaal goed? Dan is INSCHAKELEN heel gemakkelijk. Ga naar hoofdmenu INSTELLINGEN- BASIS, tabblad [Grids] en zet daar ‘Sla kolomposities en sorteringen op bij afsluiten programma’ op AAN.

V13.34

  • Nieuw:  Snel emailen vanuit hoofdmenu
  • Kleine aanpassingen

V13.33

  • Fix:  BTW verlegd werd soms onduidelijk vertoond op factuur
  • Fix: PERIFACT opstart logo verdween niet bij melding nieuwe versie
  • Nieuw: Optie om folder automatisch te openen na opslag van een PDF. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [PDF]

V13.31

  • Nieuw: automatische grid hoogte. Indien bijvoorbeeld de omschrijving van een product meerdere regels bevat kunnen nu alle regels getoond worden. Dit gedrag is instelbaar via hoofdmenu: INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra’s] groep “Grid” 

V13.30

  • Fix: totalen onderkant van grids 

V13.29

  • Kleine aanpassingen en verbeteringen

V13.24

  • Kleine aanpassingen en verbeteringen

V13.22

  • Fix: Opslag van grids
  • Kleine aanpassingen en verbeteringen

V13.21

  • Fix: Soms werd de actie historie op een factuur niet getoond
  • Alle schermen zijn nu ook beschikbaar in Engels
  • Kleine aanpassingen en verbeteringen

V13.19

  • Nieuw:  Toegangscontrole op onderdelen, bepalen welke gebruiker wat mag zien. Bijvoorbeeld: Uitschakelen OMZET.

13.16

  • Nieuw:  Meerdere gebruikers toevoegen aan PERIFACT! Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – LOGIN GEBRUIKERS
  • Nieuw: Mollie status zal indien betaald, automatisch de PERIFACT status ook op betaald zetten
  • Fix: Ritten registratie kon foutmelding vertonen

V13.14

  • Nieuw: keuze mogelijkheid bij opstarten: FACTUREN of DASHBOARD. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra]

V13.11

  • Verbeterd: Loginscherm
  • Verbeterd: Opslag van grid kolommen
  • Nog meer vertalingen ( proces van vertaling loopt nog en er komen iedere dag nieuwe vertalingen bij)

V13.3

  • Nieuwe look!
  • Beter visuele eigenschappen op hoge-resolutie schermen
  • 2-talig programma,  dus alle knopen en menu’s. (let wel: Hoofd onderdelen zijn vertaald, vertaling wordt verder met hoog tempo up-to-date gebracht )
  • Tot 75% kleinere PDF bestanden
  • Tot 20% sneller
  • Kleine aanpassingen!

V12.25

  • VERBETERD: Kleine interne aanpassingen

V12.18

  • NIEUW:  Bij invoer of wijzigen van een contact kunnen nu direct de KvK gegevens opgehaald worden.
  • NIEUW: Bulk facturen op status BETAALD kunnen zetten. Zie hoofdmenu FACTUREN – STATUS  of DASHBOARD – STATUS
  • NIEUW: Bulk printen van adres labels. Zie hoofdmenu  CONTACTEN – UITVOER
  • VERBETERD: Invoerveld HOEVEELHEID bij het maken van een factuur
  • VERBETERD: Afrondingen waren op sommige plaatsen 4 plaatsen achter de komma, nu 15.
  • GEWIJZIGD: labelprinter instellingen nu in hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Printer]

    V12.16

    • NIEUW:  Toevoeging van een letter mogelijk bij factuurnummer als herkenning. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS- tabblad [Nummering].

    V12.14

    • FIX:  Korting werd in sommige gevallen toch getoond, indien uitgezet door gebruiker
    • NIEUW: Sneltoets naar factuur voetteksten

    V12.11

    • FIX: Opslaan klant-locaties gaf mogelijk een foutmelding

    V12.9

    • NIEUW: De mogelijkheid om voorschotnota’s te maken. Meer informatie kan je hier lezen. 
    • VERBETERD: Factuur invoerscherm, nu direct schakelen tussen producten inclusief of exclusief BTW
    • VERBETERD: Factuur invoerscherm, kolommen worden verborgen indien niet van toepassing ( less = more ) 
    • VERBETERD: Uitgaven, nu ook ‘0 bedragen’ mogelijk
    • VERBETERD: “Uitvoer naar..”

    V11.133

    • Diverse aanpassingen

    V11.127

    • Kleine (snelheids) aanpassingen 

    V11.120

    • Veel aanpassingen voor hoge- en lage resolutie schermen. 

    V11.97

    • VERBETERD: Less is more. Zaken die er niet toe doen worden verborgen
    • VERBETERD: hoge resolutie schermen
    • VERBETERD: afronding issue opgelost
    • VERBETERD: opslaan van layouts heeft een verbeterd scherm
    • VERBETERD: nieuwe ontwikkeltools
    • VERBETERD: Snel toets om vanuit de facturen meteen een nieuw contact te maken

    V11.94

    • VERBETERD: Afwijkende factuurlayout bij het maken van een factuur wordt nu opgeslagen

    V11.93

    • VERBETERD: layout op startscherm kon elkaar overlappen
    • VERBETERD: printer dialoog
    • BTW waarde ‘0’ kan weer opgeslagen worden

    V11.89

    • VERBETERD:  Interne aanpassingen

    V11.86

    • VERBETERD:  Less is more, met name voor nieuwkomers aantal zaken initieel verborgen
    • VERBETERD:  “Geen BTW”

    V11.84

    • VERBETERD:  Prestatie- en enkele foutverbeteringen

    V11.76

    • VERBETERD:  Agenda opslag

    V11.72

    • VERBETERD:  Print meerdere facturen op papier in een opgegeven periode

    V11.71

    • VERBETERD:  Invoer van UITGAVEN kon in bepaalde gevallen foutmelding vertonen
    • VERBETERD: Voorvertoning PDF kon in sommige gevallen foutmelding vertonen
    • VERBETERD: Bij een herinnering wordt de originele factuur nu ook weer meegestuurd

    V11.69

    • NIEUW: Conversie van PERIFACT SA naar PERIFACT XL mogelijk. Zie menu EXTRA’S – CONVERTEREN
    • NIEUW: Grafische balkjes in grids uitschakelbaar gemaakt.

    V11.68

    • NIEUW: product zichtbaarheid aanpassen. Handig voor het verbergen van producten die niet meer actueel zijn. Zie hoofdmenu PRODUCTEN – WIJZIG, tabblad [Zichtbaarheid]
    • NIEUW: Indien Outlook geïnstalleerd kan nu email verzonden worden zonder tussenkomst van Outlook. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Email]

    V11.64

    • NIEUW: Visuele verhoudingen grafisch in grids
    • VERBETERD: Snelheidsverbetering bij grote aantallen facturen

    V11.53
    FIX: Factuur presentatie

    V11.52
    VERBETERD: Layouts bewerken
    VERBETERD: Factuur voorvertoning

    V11.49
    FIX: Presentatie factuur bij het maken van een kopie

    V11.48
    Kleine (visuele) aanpassingen
    FIX: Voorwaarden printen

    V11.45
    VERBETERD: “Uitvoer naar”

    V11.44
    VERBETERD: Layouts waar een URL link in zit, kon in sommige situaties een foutmelding opleveren

    V11.39
    VERBETERD: Kleine aanpassing  ( sommige printers konden foutmelding geven “print marges” buiten bereik).

    V11.37
    VERBETERD:  Kleine aanpassingen

    V11.30

    NIEUW:  Pakbon en magazijnbon kan nu geprint worden vanuit een orderbevestiging.

    V11.30
    VERBETERD:  Kolom ‘datum levering’ is weer terug bij aanmaken factuur ( mits ingeschakeld )

    V11.27

    VERBETERD:  Actie historie werd onder bepaalde gevallen niet geupdated

    V11.26

    NIEUW: Limiet verwijderd aantal (aan)betaalmomenten. Dit was 5 stuks, nu zonder limiet

    V11.25

    • NIEUW:  icoontjes op diverse plaatsen toegevoegd
    • NIEUW: Voor alle contacten wordt nu de omzet ( in een eigen gewenste) periode zichtbaar gemaakt
    • NIEUW: Indien op regelniveau korting gegeven wordt dan wordt behalve het percentage nu ook het bedrag erbij getoond
    • NIEUW: Bij invoeren van PRODUCTEN en men maakt gebruik van de PRODUCTCALCULATOR dan wordt de gebruikte marge, toeslag en dealer-korting opgeslagen in de database
    • Kleine aanpassingen

    V11.20

    • NIEUW:  icoontjes op diverse plaatsen toegevoegd
    • Kleine aanpassingen

    V11.17

    • FIX: Datum levering werd niet altijd getoond
    • UPDATE: Snellere PDF aanmaak

    V11.15

    • FIX: Soms verscheen een lege regel in het TAV-veld
    • FIX: Soms werd kolom eenheidsprijs niet getoond
    • FIX: Bij het versturen van een herinnering via email werd adres niet automatisch ingevuld

    V11.12

    • Kleine aanpassingen en verbeteringen

    V11.10

    • NIEUW: Veel snellere opstart bij gebruikers met veel data
    • FIX: Datum levering werd niet altijd getoond
    • FIX: Pakbon kon niet gemailed worden vanuit offerte

    V11.4

    • NIEUW: Bepaal zelf welke velden op de factuur verschijnen! Zie hoofdmenu CONTACTEN – NIEUW, tabblad [Factuur velden]
    • NIEUW: Ondersteuning voor “BTW GEEN”
    • NIEUW: Directe voorvertoning bij aanpassen factuur kenmerken
    • NIEUW: CONTACT – LOCATIES
    • NIEUW: PROJECTEN, boek hierop je facturen, uitgaven en uren/ritten ( verdere uitbreidingen in de maak )
    • NIEUW: Betaallinks nu ook voor andere banken dan iDeal. Nu afhankelijk hoe je dat hebt ingesteld bij MOLLIE.NL
    • Schermplaatsing verbeterd
    • BTW overzicht verbeterd
    • Kleine aanpassingen en snelheid verbeteringen

    V10.63

    • Kleine aanpassing bij gebruik van tekstregels
    • Instellingen-scherm kon mogelijk foutmelding vertonen ( in voorbereiding voor PERIFACT versie 11 ).

    V10.62

    • Kleine aanpassingen
    • Presentatie factuurscherm gewijzigd. Status en kortingen nu direct benaderbaar onder in het scherm

    V10.61

    • Verbeterde presentatie creditfacturen

    V10.60

    • Correctie indien wijziging in kortingsregel plaats vindt

    V10.59

    • Snellere opstart ( indien veel facturen in systeem )
    • Voortgang nu ook in taakbalk bij langdurige acties
    • Kleine aanpassingen

    V10.58

    • Aanpassing in presentatie

    V10.56

    • Werkbon kan nu aangepast worden

    V10.53

    • Kleine aanpassingen

    V10.47

    • NIEUW: Kortingspercentage op regel niveau
    • VERBETERD: Email verzenden nu via andere methode mogelijk. Zie menu INSTELLINGEN- BASIS, tabblad [Email], tabblad [Extra].

    V10.44

    • VERBETERD:  vernieuwde rapportbouwer van leverancier
    • VERBETERD: labels in rapportbouwer duidelijker voor eindgebruiker
    • VERBETERD: print periode

    V10.43

    • NIEUW: Contact zichtbaarheid kan nu geregeld worden. Zie hoofdmenu: CONTACTEN – NIEUW, tabblad [Zichtbaarheid].
    • VERBETERD: Verwijderen van een bedrijf gaat minder strict

    V10.42

    • VERBETERD:  Iconen verbeterd in factuurscherm, voor duidelijker actie; opslaan of annuleren. Bij annulering wordt er nu ook een vraag gesteld.

    V10.41

    • NIEUW: Uitgaven kan nu op KOSTENPLAATS gefilterd worden
    • VERBETERD:  Printen of PDF maken sluit facturen-scherm niet meer af
    • VERBETERD: Pak- en magazijnbonnen printen standaard geen voorwaarden meer.

    V10.38

    • NIEUW: Backup bij afsluiten nu instelbaar, zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra]
    • VERBETERD: PDF geheel nieuwe voorvertoning
    • NIEUW: Kolom posities kunnen nu in de Windows-registry opgeslagen worden indien problemen bij virusscanners. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra].
    • NIEUW: Voorwaarden hebben nu een eigen layout

    V10.34

    • NIEUW: Detail uitvoer naar Excel van alle factuurregels via hoofdmenu EXTRA – DETAIL OVERZICHT
    • VERBETERD: PDF extra lege pagina op einde ( soms)

    V10.30

    • Het leeg maken van intro- en afsluitteksten werd niet opgeslagen

    V10.29

    • PDF uitvoer gewijzigd in samenwerking met de Amerikaanse maker ervan.  We zijn er van overtuigd dat de PDF problemen nu verleden tijd zijn. Hoogstens een virusscanner kan het aanmaken van PDF’s nog (tijdelijk) blokkeren en dus laten falen. Excuses voor de eventuele ongemakken!!!

    V10.25

    • PDF sneller aangemaakt
    • WooCommerce instelling toegevoegd

    V10.3

    • VERSIE 9 gebruikers kunnen gratis updaten!
    • NIEUW: Afbeeldingen kunnen bij PRODUCTEN opgeslagen worden
    • NIEUW: Kolommen met bijbehorende sortering kunnen nu naar wens aangepast worden
    • NIEUW: WordPress-WooCommerce koppeling. Dus voor iedereen die een webwinkel heeft een mooie aanvulling.
    • NIEUW: Wis contacten die geen factuur of uitgave hebben
    • NIEUW: Kostenplaats is nu per UITGAVE regel instelbaar
    • Vele kleine aanpassingen en wensen vervuld

    V9.61

    • Verbetering mutaties creditfacturen
    • Positie blijft behouden bij bewerken factuurregel
    • Verbeterde versie controle voor updates

    V9.51

    • Presentatie van CONTACT “Ter attentie van”-veld en “Detail”-veld nu direct afhankelijk van het ‘vinkje’ bij het contact. Zodat er geen andere afhankelijkheden meer zijn.

    V9.50

    • Nieuw: kunnen zien aan wie het product verkocht is. Zie menu: PRODUCTEN – VERKOCHT AAN
    • Nieuw: kostenplaatsen in BTW-overzicht. Zie menu: EXTRA-BTW OVERZICHT
    • Kleine aanpassingen

    V9.47

    • Een klik in het DASHBOARD/OVERZICHT laat nu ook de details zien
    • Omzetten offerte naar orderbevestiging neemt nu ook de korting mee

    V9.46

    • Remote support op afstand nu mogelijk. Zie hoofdmenu : HELP
    • Valuta symbol op een factuurregel is nu in-/uitschakelbaar
    • Mollie foutmeldingen kunnen nu getoond worden
    • Alle layouts hebben  een kleine (interne) update
    • Indien geen PRODUCTCODE(s) aanwezig in PERIFACT dan zal bij het maken van de factuur een verbeterd gedrag vertonen
    • Kleine aanpassingen en snelheid verbetering

    V9.44

    • Adres keuze nu mogelijk bij het maken van een factuur
    • Lijnen in de layouts kunnen nu van een andere kleuren worden voorzien. Menu INSTELLINGEN – LAYOUT SETTINGS
    • Product prijzen kunnen nu geindexeerd worden om een prijs verhoging of verlaging in te voeren. Zie hoofdmenu PRODUCTEN – INDEXERING

    V9.39

    • Less is more! Onderdelen/kolommen die niet gebruikt worden niet meer getoond. Met behoud van functionaliteit!
    • Eerste installatie voor nieuwkomers makkelijker
    • Omzet nu in grafische weergave mogelijk
    • PDF bestanden kunnen nu in backup meegenomen worden. Zie menu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [PDF]
    • Kleine interne aanpassingen

    V9.36

    • Kleine interne aanpassingen

    V9.30

    • NIEUW: QR-code met betaallink kan nu ook getoond worden op geprinte- of PDF-factuur. Zie menu INSTELLINGEN – BETAALLINKS.
    • NIEUW: De positie van de totalen van een factuur kunnen nu boven ( lees: normaal) of naar beneden uitgelijnd worden. Zie menu INSTELLINGEN – AANPASSEN HUISSTIJL
    • NIEUW: Een extra veld is zichtbaar waarin je meteen kunt zien welke acties er zijn geweest: PRINT, PDF of EMAIL
    • UITGEBREID: UBL bevat nu ook ‘Kenmerk klant’
    • CORRECTIE: facturen op hoge resolutie schermen
    • Kleine interne aanpassingen

    V9.25

    • Kleine interne aanpassingen

    V9.19

    • VERBETERD: Oude layouts met BTW verlegd

    V9.18

    • NIEUW: Een extra kolom ‘Dagen oud’ in de overzichten. Zo kan je makkelijk zien hoe oud het ‘actieve’ document is.

    V9.16

    • NIEUW: Betaaltermijnen gebruiken bij het maken van een factuur! Er kunnen percentages ingesteld worden of bedragen. Kijk bij het maken van de factuur in tabblad [Betalingen en bedragen].
    • AANGEPAST: Alle PERIFACT layouts zijn aangepast! Opgelet: Heb je de layout in het verleden zelf aangepast én wil je betaaltermijnen gaan gebruiken? Het kan(!) zijn dat jouw layout de totaal bedragen niet volledig laat zien. Dat wil zeggen niet in de hoogte voldoende groeit. Na alle jaren vragen we je dan in dat geval voor de 1e keer eens even je factuur layout opnieuw aan te passen aan de hand van een vernieuwde PERIFACT layout. 
    • VERBETERD: Email nu met BCC mogelijkheid
    • VERBETERD: Logo controle op je layouts
    • VERBETERD: extra statussen toegevoegd voor offertes
    • TOEGEVOEGD:  Orderbevestigingen kan je nu van status wijzigen
    • GEWIJZIGD: Niet meer de volle rechten vragen op een Windows-folder bij installatie
    • Optimalisaties en verbeteringen

    V9.15

    • VERNIEUWD: Nu achtergronden mogelijk bij facturen. Zodat je je facturen net zoals je briefpapier uit kunt laten zien.  Zie menu INSTELLINGEN – AANPASSEN HUISSTIJL
    • TOEGEVOEGD: 4 extra kleuren thema’s voor het programma. Zie menu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Kleuren].

    V9.13

    • VERBETERD: Printen facturen in een bepaalde periode
    • VERBETERD: Bij exporteren naar Excel wordt nu gekeken of bestand nog in gebruik is door een ander programma

    V9.12

    • NIEUW: iDeal betaallinks toevoegen bij je facturen. Zie INSTELLINGEN – MOLLIE.
    • NIEUW: zelf naar wens instellen welke CONTACT velden verplicht ingevoerd moeten worden. Zie menu INSTELLINGEN – BASIS – CONTACTEN
    • NIEUW: vaak gebruikte documenten automatisch toevoegen bij je email. Zie menu: INSTELLINGEN – ALGEMENE DOCUMENTEN
    • Diverse aanpassingen in prestaties in betrouwbaarheid

    V8.108

    • VERBETERD:  email kan nu automatisch in klant detailveld
    • VERBETERD:  factuur export naar Excel, bevat nu ook het land en BTW verlegd
    • VERBETERD: licentie controle op basis van computernaam i.p.v. IP-adres

    V8.107

    • VERBETERD:  Snelheid, op diverse acties 300-400% sneller
    • VERBETERD:  Wisselen van thema-kleur werd op sommige schermen niet goed uitgevoerd
    • VERBETERD: Indien bij het versturen van een email een eigen kopie wordt verstuurd dan is dat nu via BCC i.p.v. CC

    V8.106

    • NIEUW: Excel overzicht van betaalmethodes ( pin, bank, kas,..) over elke gewenste periode. Zie menu  FACTUREN – UITVOER – BETAALOVERZICHT of menu EXTRA’s – BETAALOVERZICHT
    • VERBETERD:  Indien de werkmap waar alle bestanden zijn opgeslagen (tijdelijk) niet meer gevonden kan worden komt er scherm met diverse instelmogelijkheden

    V8.105

    • NIEUW: Vanaf nu kan bepaald worden hoeveel producten er in een bepaalde periode zijn verkocht! Zie menu PRODUCTEN – UPDATE VIP   ( VIP= Verkocht in periode )
    • NIEUW: Ook kan men bij het overzicht van de contacten zien wat de gemiddelde betaaltermijn (GBT) is
    • NIEUW: Uitgaven ondersteund nu ook contacten!
    • VERBETERD: Indien de PC uit de slaap toestand komt dan komt er bij de XL-versie een nettere melding.
    • Aanpassingen in prestaties en betrouwbaarheid

    V8.103

    • Aanpassingen in prestaties en betrouwbaarheid

    V8.101

    • Nieuw: verjaardagen nu ook in agenda mogelijk. Zie menu INSTELLINGEN – EXTRA, tabblad [Kalender]
    • Aanpassingen in prestaties en betrouwbaarheid

    V8.100

    • Aanpassingen in prestaties en betrouwbaarheid

    V8.99

    • Toevoeging van de Surinaamse Dollar
    • NIEUW: de mogelijkheid om een andere valuta als standaard te maken dan de gebruikelijke  EURO

    V8.98

    • Kleine aanpassingen voor prestatie en betrouwbaarheid

    V8.94

    • NIEUW: Uitgaven heeft nu een status: betaald of open
    • NIEUW: Voorwaarden kunnen tijdelijk onderdrukt worden bij het printen
    • NIEUW: PDF uitvoer op Windows 10 PC’s gaat nu standaard via Windows ipv intern. Zie menu INSTELLINGEN – EXTRA, tabblad [PDF]

    V8.93

    • Interne layout aanpassingen

    V8.92

    • NIEUW! PROJECTNAMEN kunnen nu bewerkt worden via menu INSTELLINGEN – EXTRA
    • Fix: sorteringen voor nieuwe facturen gaat weer werken
    • Anti-dateren mogelijk

    V8.90

    • NIEUW! Label printer ondersteuning, direct labels printen vanuit PERIFACT
    • NIEUW! Tijdelijk verbergen van logo’s mogelijk, handig indien je eigen briefpapier hebt.

    V8.90

    • NIEUW! Label printer ondersteuning, direct labels printen vanuit PERIFACT
    • NIEUW! Tijdelijk verbergen van logo’s mogelijk, handig indien je eigen briefpapier hebt.

    V8.88

    • BTW overzicht uitgebreid ( menu EXTRA’S – BTW OVERZICHT )
    • Login scherm bedekt nu alle data
    • In sommige gevallen werd een lege pagina geprint

    V8.87

    • Nieuw:  Vanaf diverse plekken in PERIFACT nu mogelijk om het getoonde grid te exporteren naar Excel. Bijvoorbeeld menu: OVERZICHT
    • Fix: Op sommige PC werd soms maar 1 regel geprint
    • Snelheid-optimalisaties   ( eerste keer V8.87 opstarten kan wel wat langer duren)
    • Nieuw: Contact gegevens nu met administratie van VERZEKERAAR en een eventueel POLISNUMMER
    • Nieuw: Extra KALENDER instellingen.
    • Nieuw: Betere ondersteuning voor KALENDER HERINNERINGEN
    • Nieuw: SPECIALE PRIJS nu ook in EXPORT
    • Kleine aanpassingen

    V8.77

    • Kleine aanpassingen

    V8.73

    • Nieuw:  extra agenda voor de ‘verloop-data’ van alle facturen en offertes

    V8.72

    • Klant bijlagen nu correct zichtbaar

    V8.71

    • Rapport bouwer toont nu weer inhoud ( was leeg ).
    • Op verzoek, bij factuur invoer: zoeken op productcode is terug
    • PDF uitvoer aanpassingen

    V8.70

    • Nieuw: actie historie bekijken van ieder document (factuur/offerte/..). Nu kan je zien wanneer het is bewaard, geprint, gemailed,… terug te vinden via rechtermuis-toets of in in het hoofdmenu

    V8.69

    • Verbeterde presentatie bij BTW verlegd
    • Nieuw: bij het maken van de factuur/offerte kan nu snel gezocht worden met functietoets [F4] en opgeslagen via [F6]
    • Nieuw: via rechtermuis-toets kan de actie historie van ieder documenten bekeken worden ( Opslaan, print als PDF, etc. )

    V8.68

    • Nieuwe methode voor PDF uitvoer

    V8.65

    • Alle rapporten hebben nu een koptekst mogelijkheid. Handig indien er meerdere pagina’s geprint moeten worden. Zie menu INSTELLINGEN – AANPASSEN LAYOUTS
    • Uitgaven overzicht aangepast nu met extra kolom voor AFTREKBARE en NIET AFTREKBARE BTW.
    • Uitgaven zijn nu ook beter te bewerken
    • BTW percentage van producten kunnen nu in bulk aangepast worden
    • Offertes/werkorders/concept zijn nu combineerbaar! Handig indien je van bijvoorbeeld 2 offertes 1 factuur wilt maken
    • Print periode is uitgebreid met filter optie, je kunt kiezen welke soort documenten je wilt printen voor die periode en tevens is het nu mogelijk om eventuele voorwaarden die aan een factuur kunnen hangen te onderdrukken
    • Het contact-nummer ( Contact-ID) is nu instelbaar. Zie menu CONTACTEN – AANPASSEN – AANPASSEN CONTACT ID
    • Creditfacturen kunnen nu ook bewerkt worden
    • Importeren van CONTACTEN en PRODUCTEN verbeterd. CONTACTEN heeft nu extra velden: AFDELING, LAND, BEZORGLAND, BTWNUMMER, KVKNUMMER, WEBSITE
    • Importeren van Excel bestanden geeft geen foutmelding meer indien het bestand in Excel nog geopend is
    • Email timeouts zijn verhoogd
    • Aanpassingen voor verbetering van prestaties en betrouwbaarheid

    V8.63

    • PDF verkleining nu in- of uit schakelbaar via menu INSTELLINGEN – EXTRA’S – PDF
    • Aanpassingen voor verbetering van prestaties en betrouwbaarheid

    V8.62

    • De email ondersteund nu ‘rijke tekst’  (rich text formaat). Dat wil zeggen er kunnen nu vet gedrukte letters, schuin, grote- of kleine letters gebruikt worden. Ook kan de kleur aangepast worden. Hiermee worden de emails naar klanten nog mooier!
    • Outlook support is verbeterd!
    • PDF’s worden nu (sterk) verkleind.
    • Export facturen bevat nu ook Contact ID
    • Aanpassingen voor verbetering van prestaties en betrouwbaarheid

     

    V8.59

     

    • Negatieve hoeveelheid op facturen weer mogelijk
    • Kleine aanpassingen

     

    V8.58

    • Eenheidsprijzen op factuur nu instelbaar met of zonder BTW
    • Verbeterde factuurregel invoer
    • Kleine aanpassingen

     

    V8.57

    • Offertes kunnen nu ook pakbonnen printen
    • Nieuwe knoppen om contacten en producten te importeren
    • Headers van Excel zijn bij IMPORT en EXPORT nu gelijk
    • Nieuw thema beschikbaar: OFFICE 2010 COLORFUL
    • Print meerdere facturen over een bepaalde periode is vernieuwd. Nu ook met printen naar PDF
    • Kleine aanpassingen

     

     

    V8.55

    • Tekstaanpassingen bij creditfacturen
    • Extra controle bij instellen EMAIL settings
    • Kleine zaken

     

     

    V8.54

     

    • Nieuwe versie downloaden wordt vanaf nu automatisch naar een webpagina doorgestuurd

     

    V8.52

     

    • Producten; datum-aankoop en datum-houdbaar correctie voor sommige installaties

     

     

    V8.48

     

    • Nieuw: ORDERBEVESTIGINGEN
    • Nieuw : printen van WERKORDERS
    • Gaten in factuurnummering aan/uit-schakelbaar
    • Indien je bij de XL-versie maar 1 licentie mag je nu toch (gratis) naar een andere PC verbinden
    • Contacten onthoudt het laatst ingevoerde land, handig voor Belgische of Duitse klanten
    • UITGAVEN nu mogelijk in Excel export
    • 40 backup’s ipv 100 worden nu nog bewaard
    • Producten heeft nu ook DATUM AANKOOP en HOUDBAARHEIDS DATUM, ook zichtbaar in Excel uitvoer
    • PERIFACT onthoudt bij afsluiten of venster maximaal was of niet
    • Optimalisaties

     

     

    V8.45

     

    • Installer naar hogere versie
    • PERIDEC conversie, klant-email correctie

     

     

    V8.44

     

    • Email bijlage correctie

     

     

    V8.42

     

    • Voor nieuwe installaties word gekeken of de geselecteerde backup-folder ook echt beschrijfbaar is.

     

    V8.41

     

    • Email uitgebreidere support op diverse poorten (o.a. 465, 587 )
    • Correctie invullen contact ter attentie van veld

     

     

    V8.40

     

    • Fix: test email versturen gaf mogelijk een onterechte fout.
    • Fix: facturen export naar Excel gaf mogelijk een fout

     

    V8.39

     

    • Fix: op sommige PC’s werden bij het opstarten, afsluiten en/of downloaden foutmeldingen getoond

     

     

    V8.38

     

    • Nieuw: voor grote/lange facturen is er nu een zoek knop gemaakt voor het grid
    • Fix: op sommige PC’s toonde filter een verkeerde datum notatie
    • Aanpassing: XL-versie gebruikers minder strenge controle op licentie

     

     

    V8.36

     

    • Fix: lege leverdatum
    • Scherm hoeft nu niet meer perse in maximale grootte

     

     

     

    V8.35

     

    • Nieuw: HERINNERINGEN versturen heeft een metamorfose ondergaan
    • Nieuw: PERIFACT beschikt nu over 10 thema’s waarmee de look-and-feel aangepast kan worden. Zie menu INSTELLINGEN – EXTRA -KLEUREN
    • Nieuw: meerdere schermen nu gemaakt op maximale grootte
    • Nieuw: email kan nu ook meerdere bijlagen versturen
    • Nieuw: aankoop historie bekijken van een contact
    • Less-is-more, schermen opgeschoond
    • Vernieuwde backup-restore techniek
    • Verbeterde email ondersteuning
    • Optimalisaties en verbeteringen

     

    V8.30

     

    • Nieuw: CONCEPTEN in het hoofdmenu. Je kunt nu facturen of offertes eerst als een concept maken voordat je hem definitief maakt. Zie het maar als een soort kladblok.
    • Nieuw: Menubalk onderdelen aan/uit schakelbaar. Voor gebruikers die bijvoorbeeld de agenda functie niet nodig hebben kunnen deze nu uitschakelen. Zie menu INSTELLINGEN
    • Kleine verbeteringen

     

    V8.29

     

    • Verbetering dashboard status bij betaalde facturen
    • Verbeterde conversie PERIFACT V5
    • Extra velden bij importen van producten mogelijk; locatie, fabrikantnaam, leveranciersnaam, opmerkingen

     

    V8.27

     

    • Nieuw: de filter in het dashboard wordt nu opgeslagen
    • Nieuw: bij het BTW overzicht is het nu mogelijk om bedrijven op te splitsen en/of een tijdsperiode op te geven
    • Indien 2 of meer bedrijven in systeem kon in kleine gevallen een foutmelding komen
    • Kleine aanpassingen

     

     

    V8.26

     

    • Nieuw: contacten dashboard
    • Aanpassing in demo data
    • Extra controles op de werkfolder en manuele email adressen

     

    V8.25

     

    • Geheel vernieuwde import functie. Nu ook EXCEL ( en CSV) bestanden importeren
    • Email validatie minder streng
    • Uitgaven controleert bij afsluiten scherm of er daadwerkelijk regels zijn
    • Extra controles en fout terugmelding naar gebruikers
    • Kleine aanpassingen

     

    V8.23

     

    • Indien BTW verlegd dan mogelijk foutieve presentatie in factuur

     

     

    V8.22

     

    • Backup bij sommige XL versies werkte niet goed als er spaties in het bestandspad stonden
    • Extra foutcontrole
    • Kleine visuele aanpassingen

     

     

    V8.18

     

    • Menu INSTELLINGEN aangepast. Extra onderdelen. Bedrijfsinvoer vernieuwd en invoer van licentiecode is een nieuw scherm
    • Look-and-feel veranderd. Knoppen zijn nu ook duidelijker
    • In de PERIFACT XL versie extra controle op backup toegevoegd.
    • Dashboard heeft nu standaard een groter filter bereik
    • Kleine aanpassingen

     

     

    V8.17

     

    • Andere aanpak van versie controle
    • Dashboard heeft nu standaard een groter filter bereik

     

     

    V8.16

     

    • Factuur intro- en afsluit tekst kunnen nu als een template opgeslagen of geladen worden. Dus handmatig kopiëren van teksten is voorbij. Evenals bij het versturen van een email.
    • Voor de rapport bouwers onder ons. Op regel niveau ( dus bij de kolommen) kan nu ook de productcode, product lokatie, product groep, fabrikant of leverancier getoond worden
    • Voor de XL-gebruikers een correctie in het installatie programma

     

     

    V8.14

     

    • Nu ook facturen sturen in UBL 2.1 formaat!! Standaard aanzetten is mogelijk in menu INSTELLINGEN – EXTRA’s, tabblad [Email]

     

    V8.13

     

    • PERIFACT is geschikt gemaakt voor hoge resolutie scherm ( High DPI screens )
    • Meer online help
    • Ontwikkeltools upgraded
    • Interne aanpassingen

     

    V8.10

     

    • Voor upgraders van V7 naar V8 werden eigen gemaakte layouts niet goed getoond

     

    V8.8

     

    • Er zijn weer 5 nieuwe layouts toegevoegd ( Breeze, Ocean, Wave, Forest en Beach), nog meer keuze voor prachtige layouts.

     

    V8.1

     

    • UITGAVEN kan nu ook bijlagen opslaan
    • Er kunnen nu ook ‘Algemene voorwaarden’ aan een factuur worden toegevoegd, ga naar menu INSTELLINGEN – BEDRIJFS TEKSTEN
    • Kleine aanpassingen

     

    V8.0

     

    • PERIFACT kan nu ook jouw UITGAVEN administreren
    • Kalender heeft nu ook agenda weergave
    • Uitvoer nu ook mogelijk vanuit dashboard
    • BTW-overzicht scherm is vernieuwd
    • Klant-ID is nu instelbaar
    • Sortering tijdens maken van facturen verbeterd
    • Vernieuwd invoer scherm facturen
    • Layouts kunnen nu ook geïmporteerd worden. Je kunt dus layouts voorbereiden op een andere computer en dan importeren
    • Status en type aanduidingen nu ook in kleur (instelbaar)
    • Database vernieuwd
    • Het scherm bevat nu een split mogelijkheid om de gebieden groter of kleiner te maken
    • Er is nu een limiet op het maximaal aan facturen in de GRATIS versie van: 20 facturen
    • Tijdens het maken van een factuur kan gekozen worden voor een andere layout
    • Bij een factuur kunnen nu tekst- en kortings-regels toegevoegd worden
    • Backup is vernieuwd
    • En nog veel meer grote en kleine zaken!

     

     

     

    PERIFACT factuur software logo