Support en forum

Laatste uitgebrachte versie is V8.17 op 9-1-2019

Support en forum PERIFACT factuur software

 

Bekijk hier de gehele versie historie.

APP077 - De Windows MYSQL-service is niet gestart of niet gevonden. Deze service is noodzakelijk! Start PC opnieuw of installeer PERIFACT opnieuw, gegevens blijven normaliter behouden.  

  RSS

(@emile)
Lid Admin
Lid geworden: 3 jaar geleden
Berichten: 53
3 januari 2018 19:39  
Het issue is dat er 2x een zogenaamde database service is gestart. Je kunt dit eenvoudig oplossen door het taakbeheer op te roepen en beide  processen te beëindigen.  
 
  • Sluit PERIFACT af
  • Als je de linker [SHIFT] + [CTRL] en [ESC] toets tegelijkertijd indrukt dan krijg je meteen het taakbeheer te zien.
  • Je ziet dan bij jou 2x ‘mysqld.exe’ staan in het lijstje. In onderstaand plaatje maar 1x (dat hoort dus zo te zijn).
  • Selecteer er een, druk op de rechtermuis toets en kies <Beeindigen>.
  • Selecteer de 2e en kies <Beeindigen>, nu zijn er geen mysqld.exe procesessen meer actief.
  • Belangrijk: start de PC opnieuw en start PERIFACT opnieuw
  • Mocht in het uiterste geval het nu nog niet starten, dan installeer PERIFACT opnieuw. Uw data blijft behouden
 

GEAVANCEERD: Een andere reden kan zijn dan de permissies op de c:\PerifactDB niet meer kloppen ( error 1067 van de MySQL service).

  • Sluit PERIFACT af
  • Druk de [Windows]-toets (zit naast de spatiebalk) en type in: services
  • Zoek MySQL in de lijst en probeer hem te starten, als nu error 1067 komt dan is er een permissie probleem. Dit kan door tooltjes of virusscanners komen. Als hij wel start dan probeer PERIFACT weer te starten.
  • Druk op de [Windows]-toets en type in: verwijderen en selecteer 'Programma's installeren of verwijderen'
  • Zoek MySQL in de lijst en verwijder hem
  • Ga naar de verkenner en verwijder de map c:\PerifactDB helemaal
  • Installeer PERIFACT nu opnieuw
  • Eenmaal geinstalleerd lijkt of alle data verdwenen is, dat is ook zo, ga daarom naar menu EXTRA - BACKUP EN RESTORE en haal uw backup terug

ReageerCitaat
Share:
VRAAG: Hoe haal ik mijn backup gegevens terug? Lees dit!

VRAAG: Hoe importeer ik bestanden vanuit een ander programma? Lees dit!

VRAAG: Hoe kan PERIFACT in een NETWERK werken? Lees dit!

Overige veelgestelde vragen

Moet ik jaarlijks nog een bedrag betalen?
Nee, u hoeft geen jaarlijkse supportkosten te betalen. Het programma is met uiterste zorg ontwikkeld indien er toch fouten in het programma zijn worden kostenloos nieuwe versies via het internet beschikbaar gesteld.
Moet ik updates van het programma betalen?
Nee, alle updates zijn gratis!
Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Nee. Indien u vooraf twijfelt kunt u wel eerst de gratis demo versie downloaden en dan kennis maken met het programma.
Wat is het verschil tussen de demoversie en de betaalde versie?
De demoversie heeft een beperking van maximaal 10 klanten en maximaal 25 facturen. Voor de rest zijn er geen beperkingen.
Kan ik ook contact opnemen?
a, het beste kunt u contact opnemen via email. Hier trachten wij binnen 24 uur antwoord te geven op al uw vragen.
Kan ik ook koppelingen maken met andere (boekhoud)systemen?
Nee. Wel kunt u gegevens importeren in PERIFACT via zogenaamde CSV-files. En exporteren in Excel formaat.
Zijn er ook maatwerk mogelijkheden?
Dat kan in overleg. Neem dan contact op.
Op welke Windows versie, dan wel Apple OSX versie draait het programma?
PERIFACT werkt alleen onder het Windows Operating Systeem XP of hoger ( Windows Vista / Windows 7 / Windows 8 / Windows 10 ). Niet geschikt voor Apple OSX (let wel: het gaat wel Apple OSX met het programma Parallels, of VMWare Fusion hiermee kunt u alle Windows software gebruiken op alle Apple computers).
Het programma heeft door onbekende factoren raar gedrag vertoont, kan ik hiervoor een schadevergoeding krijgen?
Nee, hoewel het programma met uiterste zorg is samengesteld, kan op geen enkele wijze de geleden schade verhaald worden ontstaan door het gebruik van het programma of het in bezit hebben van het programma.

TeamViewer support op afstand

Mocht het nodig zijn dan kan de support afdeling meekijken op je computer. TeamViewer is het ideale programma hiervoor. Het is afkomstig van een externe partij. Pas na telefonisch contact en het uitwisselen van een aantal codes kan pas op je computer meegekeken worden. Er zijn al meer dan 200 miljoen TeamViewer gebruikers voor geweest. Het is echt wel safe.

Heb je nog een vraag? Stel hem dan hier!

15 + 1 =

  
Bezig

Inloggen van Registreer aub