Versie historie – CHANGE LOG
Hieronder ziet u een versie historie van het programma. Aan de hand van klant wensen zijn alle wijzigingen gratis sinds de eerste release.
Gebruikers van V18, V17 of nog ouder, kunnen gratis updaten naar V19!
V19.39
- NIEUW: Aantal digits achter de komma is nu instelbaar. Ga naar hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [FACTUREN].
- VERNIEUWD: De rapportbouwer heeft een upgrade gekregen
V19.38
- FIX: Wijzigingen welke velden getoond moesten worden in TAV-veld en DETAIL-veld werden niet opgeslagen
V19.37
- VERBETERD: Verbeterd gedrag bij wijzigingen voet-, introductie- en afsluitteksten
- Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties
V19.31
- NIEUW: Afronding volgens bankiersmethode mogelijk. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra’s]
V19.27
- FIX: Mogelijk foutmelding bij bewerken oude factuur
- NIEUW: Letter grootte van bedragen onderaan factuur instelbaar
V19.24
- NIEUW: Bij het afdrukken van een document is nu de tekst “CONCEPT” als achtergrond mogelijk
- NIEUW: Laatst aangemaakt document nu zichtbaar in statusbar onderin scherm
- VERBETERD: Factuurregels nu naar 1500 karakters ipv 250. (Alleen bij XL-versie of nieuwe SA-installatie)
- AANGEPAST: Documenten kunnen niet meer in een ander boekjaar worden aangemaakt
- VERANDERD: bedrijfsadministratie aanmaken voor gebruikers gratis versie
V19.20
- VERBETERD: Selectie inlezen bankbestanden (CAMT/XML-bestanden); nu meerdere bestanden selecteerbaar
- NIEUW: Bij UITGAVEN is nu ook de betaalmethode aan te geven; Bank, Pin, Kas….
V19.19
- VERBETERD: Opslaan van gridkolommen en sorteringen werkt weer. Mogelijk handmatig activeren via hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Grids].
V19.18
- VERBETERD: Product prijs indexering
- VERANDERD: Layout- en taal beperkingen voor gebruikers gratis versie
V19.15
- VERBETERD: Bewerken van een UITGAVE-regel
- VERBETERD: Controle op toegang van bestanden i.s.m. virusscanners
V19.10
- VERBETERD: Rabobank bank gegevens kunnen nu ook ingelezen worden
V19.9
- NIEUW: Uren- en ritten kunnen nu ook gefactureerd worden
- VERBETERD: Bank gegevens inlezen, KNAB toegevoegd
- VERBETERD: Minder knipperende muis-cursor
V19.2
- NIEUW: Importeren van BANK gegevens nu mogelijk! Zie hoofdmenu BANK
V18.6
- NIEUW: Factuur status “Niet inbaar” mogelijk
V18.5
- NIEUW: Grafiek bij de UITGAVEN
- VERBETERD: Orders hebben nu meer uitvoer/print mogelijkheden
- Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties
V18.4
- UITGEBREID: Toegangsrechten van gebruikers, hoofdmenu onderdelen nu individueel uitschakelbaar
- VERBETERD: Betaallinks updaten
V18.3
- NIEUW: Gedrag is nu zoals Belastingdienst wenst. Met andere woorden, oude facturen zijn niet meer aan te passen indien eenmaal verstuurd of geprint. Dit gedrag is (nu nog uit te schakelen) via hoofdmenu INSTELLINGEN- BASIS, tabblad [Facturen]
- NIEUW: Rapportage contacten. Wie heeft de meeste omzet? Wie is de best betalende klant? Zie hoofdmenu EXTRA – CONTACT RAPPORTAGE
- NIEUW: Filter mogelijkheid van facturen in het hoofdmenu. Zie hoofdmenu FACTUREN – FILTER.
- NIEUW: Een mini-grafiek op het dashboard. Uitschakelen kan via hoofdmenu INSTELLINGEN- BASIS, tabblad [Extra’s]
- NIEUW: Grid hoogte van contacten instelbaar. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Grids]
- NIEUW: Grid sortering hoofdletter gevoeligheid in instelbaar. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Grids]
- UITGEBREID: Toegangsrechten van gebruikers, hoofdmenu onderdelen nu individueel uitschakelbaar
- VERBETERD: Aanzienlijke snelheidsverbeteringen door vernieuwde technieken. Met name de XL-versie zal hier extra profijt van hebben, maar de SA ook.
- VERBETERD: De presentatie van bedragen bij voorschotnota’s
- FIX: Postcode automatisch opzoeken
- Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties
V17.24
- FIX: Automatisch postcode opzoeken. ( De externe serviceprovider had zijn interface gewijzigd).
V17.21
- NIEUW: lange datum notatie mogelijk bij factuur- of vervaldatum. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Presentatie].
- NIEUW: Factuur uitvoer mogelijk in CSV-formaat. Zie hoofdmenu EXTRAS – IMPORT EN EXPORT – DETAIL OVERZICHT
- NIEUW: Batch export facturen met UBL, zie hoofdmenu EXTRAS – PRINT PERIODE
- Demo versie – telling gewijzigd
- FIX: Achtergrond verwijderen layout werkte soms niet
- Verbeteringen in de stabiliteit en prestaties
V17.12
- NIEUW: Je kunt nu een standaard INTRO- of AFSLUITTEKST aanmaken. Die op je document verschijnt. Ga naar hoofdmenu INSTELLINGEN – LAYOUT TEKSTEN
V17.10
- NIEUW: FACTUUR SNEL. Handig indien je vaak nieuwe klanten aan bijvoorbeeld je toonbank hebt staan. Maar iedere ondernemer kan hiervan profiteren. Probeer het uit!
V16.36
- NIEUW: Windows 11 kleur thema toegevoegd ‘PERIFACT 2025’. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Kleuren]
- NIEUW: Login gebruikers kunnen nu een vergeten loginnaam opvragen
- NIEUW: Voorraad calculator
- UITGEBREID: Betaalmomenten overzicht. Zie hoofdmenu EXTRAS – BETAALOVERZICHT
V16.19
- NIEUW: Een CONTACT – NOTITIE notificatie. Je kunt bij CONTACTEN, tabblad [OPTIONEEL] – [NOTITIES] een aankuisvakje aanvinken dat er een notificatie moet komen bij het maken van een factuur. Bijv. handig voor een vakantiemelding
- NIEUW: Logo’s transparantie kan in- of uitgeschakeld worden
V16.16
- NIEUW: Instelbaar bij toevoegen nieuwe factuurregel welk veld actief moet worden. Zie hoofdmenu: INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra’s]
- NIEUW: Instelbaar datum levering standaard ingevud of leeg. Zie hoofdmenu: INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra’s]
- VERBETERD: Layout import
V16.15
- NIEUW: Spellingcontrole
- AANGEVULD: Enkele nog niet vertaalde items
V16.12
- NIEUW: Belgische postcode automatisch opzoeken
- NIEUW: Grafiek in hoofdmenu DASHBOARD vernieuwd
- NIEUW: Nu kunt u zelf bepalen hoe uw PDF-bestandsnaam er uit moeten komen te zien. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [PDF]
- NIEUW: De tekstverwerkers hebben nu een menu ‘VELDCODES’, hiermee kunt u geautomatiseerde teksten laten genereren, bijv; betaaltermijn, naam van de klant, huidig jaar, etc.
- AANGEVULD: Alle PERIFACT layouts hebben nu de 5 vrije tekstvelden op de layout staan, zodat voor nieuwkomers het makkelijker te wijzigen is
V16.6
- NIEUW: Programma is nu ook volledig in het Duits te gebruiken
- NIEUW: Uitgavenregels (lees:inkoop), kan nu ook automatisch de voorraad bijwerken
V16.1
- NIEUW: Klant locaties. Zie hoofdmenu CONTACTEN – NIEUW, tabblad OPTIONEEL – LOCATIES. Je kunt nu aparte locaties instellen voor bijvoorbeeld de crediteurenadministratie, magazijn, etc.
- NIEUW: Bulk email versturen naar al uw contacten! Zie hoofdmenu CONTACTEN – OVERIGE ACTIES
- NIEUW: Klant prive of bedrijf setting wordt onthouden voor een volgende keer
- NIEUW: Velden op factuur zijn uitgebreid
- NIEUW: Dashboard, facturen en contacten overzichten kunnen nu naar Excel geexporteerd worden
- NIEUW: Email templates en email handtekeningen, invoer en gebruik vereenvoudigd. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – EMAIL TEMPLATES en INSTELLINGEN – EMAIL HANDTEKENINGEN
- NIEUW: Indien verkopers in het system is de handtekening van de email nu ook makkelijker aanpasbaar. Zie INSTELLINGEN – EMAIL HANDTEKENINGEN
- NIEUW: Layouts bij meerdere bedrijven wordt nu beter ondersteund.
- NIEUW: Alle layouts zijn nu opgezet in millimeters in plaats van pixels op het scherm. Voordeel; bij gebruik op een andere computer ziet alles er weer hetzelfde uit.
- NIEUW: Indien meerdere bedrijven in het systeem, zal bij het maken van een factuur het ‘bedrijfskeuze menu’ de laatste selectie ontouden en ENTER-toets drukken is voldoende om de keuze te maken
- NIEUW: Factuur regelinvoer is nu in een apart scherm. Duidelijker, meer factuurregels en geen halve invoer meer mogelijk
- NIEUW: Gebruikers van oude PERIFACT layouts konden lastig het logo bewerken. Nu wordt logo opgenomen in bibliotheek
- NIEUW: Aanpassingen in de uitgebreide rapportbouwer zal logo verhoudingen ( bijvoorbeeld uitrekken, kleiner maken) opslaan in de bibliotheek
- NIEUW: Nieuwe PERIFACT-XL installaties kunnen direct vanuit het installatie startscherm verbinding kunnen maken met een bestaande PERIFACT-XL
- NIEUW: Indien meerdere bedrijven, kan nu ook in de factuur/offerte schermen gefiltered worden op een specifiek bedrijf
V15.4
- NIEUW: Slanke modus beschikbaar, voor mensen die alle toeters en bellen visueel willen weglaten. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS
- Loginscherm meerdere gebruikers verbeterd
- Bij het maken van een factuur/offerte zijn nu 5 vrije velden beschikbaar. Die je via de ingebouwde rapportbouwer dan zelf kunt plaatsen
- Email bijlagen, gedrag is nu instelbaar. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Email]
- Email adres indien een eigen kopie naar jezelf is nu instelbaar. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Email]
- Agenda interval nu instelbaar. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Agenda]
- Agenda kan nu geprint worden
V14.9
- NIEUW: Met 1 druk op de knop kunnen alle contacten omgezet worden naar BEDRIJF of PARTICULIER. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad CONTACTEN – EXTRA
- NIEUW: Bij het verzenden van facturen via email kan het meesturen van de voorwaarden uitgeschakeld worden. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad EMAIL
V14.5
- Nieuw: Er is nu 1 DOCUMENTEN menu, in plaats van losse FACTUREN, OFFERTES, CONCEPTEN…. menu’s. Oude menu’s kunnen uiteraard ingeschakeld worden.
- Nieuw: Voorraadtelling is uit te schakelen. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Producten]
- Nieuw: Indien voorraad te laag kan hint getoond worden, dit is uit te schakelen. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Producten]
- Nieuw: Contacten kunnen in bulk gewist worden, meerdere selecties van contacten dus mogelijk in grid
- Nieuw: Documenten kunnen in bulk gewist worden, meerdere selecties van documenten dus mogelijk in grid
- Nieuw: Documenten kunnen in bulk geprint worden via ‘Snelprint’
- Nieuw: Hoeveelheden van facturen kunnen nu ook negatief zijn, dit is handig voor een teruggave
- Nieuw: layouts kunnen nu omschrijvingen bij elkaar houden indien verspreid over meerdere pagina’s. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – LAYOUTS
- Nieuw: De samenvatting met de bedragen van een factuur/document kan nu indien gewenst altijd op een nieuwe pagina getoond worden. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – LAYOUTS
- Intern efficiëntere data afhandeling waardoor sommige acties veel minder van de database vereisen
13.16
- Nieuw: Meerdere gebruikers toevoegen aan PERIFACT! Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – LOGIN GEBRUIKERS
- Nieuw: Mollie status zal indien betaald, automatisch de PERIFACT status ook op betaald zetten
V13.14
- Nieuw: keuze mogelijkheid bij opstarten: FACTUREN of DASHBOARD. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra]
V13.3
- Nieuwe look!
- Beter visuele eigenschappen op hoge-resolutie schermen
- 2-talig programma, dus alle knopen en menu’s. (let wel: Hoofd onderdelen zijn vertaald, vertaling wordt verder met hoog tempo up-to-date gebracht )
- Tot 75% kleinere PDF bestanden
- Tot 20% sneller
V12.18
- NIEUW: Bij invoer of wijzigen van een contact kunnen nu direct de KvK gegevens opgehaald worden.
- NIEUW: Bulk facturen op status BETAALD kunnen zetten. Zie hoofdmenu FACTUREN – STATUS of DASHBOARD – STATUS
- NIEUW: Bulk printen van adres labels. Zie hoofdmenu CONTACTEN – UITVOER
V12.16
- NIEUW: Toevoeging van een letter mogelijk bij factuurnummer als herkenning. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS- tabblad [Nummering].
V12.9
- NIEUW: De mogelijkheid om voorschotnota’s te maken. Meer informatie kan je hier lezen.
V11.69
- NIEUW: Conversie van PERIFACT SA naar PERIFACT XL mogelijk. Zie menu EXTRA’S – CONVERTEREN
- NIEUW: Grafische balkjes in grids uitschakelbaar gemaakt.
V11.68
- NIEUW: product zichtbaarheid aanpassen. Handig voor het verbergen van producten die niet meer actueel zijn. Zie hoofdmenu PRODUCTEN – WIJZIG, tabblad [Zichtbaarheid]
- NIEUW: Indien Outlook geïnstalleerd kan nu email verzonden worden zonder tussenkomst van Outlook. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Email]
V11.25
- NIEUW: Voor alle contacten wordt nu de omzet ( in een eigen gewenste) periode zichtbaar gemaakt
- NIEUW: Indien op regelniveau korting gegeven wordt dan wordt behalve het percentage nu ook het bedrag erbij getoond
- NIEUW: Bij invoeren van PRODUCTEN en men maakt gebruik van de PRODUCTCALCULATOR dan wordt de gebruikte marge, toeslag en dealer-korting opgeslagen in de database
V11.4
- NIEUW: Bepaal zelf welke velden op de factuur verschijnen! Zie hoofdmenu CONTACTEN – NIEUW, tabblad [Factuur velden]
- NIEUW: Ondersteuning voor “BTW GEEN”
- NIEUW: Directe voorvertoning bij aanpassen factuur kenmerken
- NIEUW: CONTACT – LOCATIES
- NIEUW: PROJECTEN, boek hierop je facturen, uitgaven en uren/ritten ( verdere uitbreidingen in de maak )
- NIEUW: Betaallinks nu ook voor andere banken dan iDeal. Nu afhankelijk hoe je dat hebt ingesteld bij MOLLIE.NL
V10.47
- NIEUW: Kortingspercentage op regel niveau
V10.41
- NIEUW: Uitgaven kan nu op KOSTENPLAATS gefilterd worden
- VERBETERD: Printen of PDF maken sluit facturen-scherm niet meer af
- VERBETERD: Pak- en magazijnbonnen printen standaard geen voorwaarden meer.
V10.38
- NIEUW: Backup bij afsluiten nu instelbaar, zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra]
- VERBETERD: PDF geheel nieuwe voorvertoning
- NIEUW: Kolom posities kunnen nu in de Windows-registry opgeslagen worden indien problemen bij virusscanners. Zie hoofdmenu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Extra].
- NIEUW: Voorwaarden hebben nu een eigen layout
V10.3
- NIEUW: Afbeeldingen kunnen bij PRODUCTEN opgeslagen worden
- NIEUW: Kolommen met bijbehorende sortering kunnen nu naar wens aangepast worden
- NIEUW: WordPress-WooCommerce koppeling. Dus voor iedereen die een webwinkel heeft een mooie aanvulling.
- NIEUW: Wis contacten die geen factuur of uitgave hebben
- NIEUW: Kostenplaats is nu per UITGAVE regel instelbaar
V9.50
- Nieuw: kunnen zien aan wie het product verkocht is. Zie menu: PRODUCTEN – VERKOCHT AAN
- Nieuw: kostenplaatsen in BTW-overzicht. Zie menu: EXTRA-BTW OVERZICHT
V9.39
- Less is more! Onderdelen/kolommen die niet gebruikt worden niet meer getoond. Met behoud van functionaliteit!
- Eerste installatie voor nieuwkomers makkelijker
- Omzet nu in grafische weergave mogelijk
- PDF bestanden kunnen nu in backup meegenomen worden. Zie menu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [PDF]
V9.30
- NIEUW: QR-code met betaallink kan nu ook getoond worden op geprinte- of PDF-factuur. Zie menu INSTELLINGEN – BETAALLINKS.
- NIEUW: De positie van de totalen van een factuur kunnen nu boven ( lees: normaal) of naar beneden uitgelijnd worden. Zie menu INSTELLINGEN – AANPASSEN HUISSTIJL
- NIEUW: Een extra veld is zichtbaar waarin je meteen kunt zien welke acties er zijn geweest: PRINT, PDF of EMAIL
- UITGEBREID: UBL bevat nu ook ‘Kenmerk klant’
V9.15
- VERNIEUWD: Nu achtergronden mogelijk bij facturen. Zodat je je facturen net zoals je briefpapier uit kunt laten zien. Zie menu INSTELLINGEN – AANPASSEN HUISSTIJL
- TOEGEVOEGD: 4 extra kleuren thema’s voor het programma. Zie menu INSTELLINGEN – BASIS, tabblad [Kleuren].
V9.12
- NIEUW: iDeal betaallinks toevoegen bij je facturen. Zie INSTELLINGEN – MOLLIE.
- NIEUW: zelf naar wens instellen welke CONTACT velden verplicht ingevoerd moeten worden. Zie menu INSTELLINGEN – BASIS – CONTACTEN
- NIEUW: vaak gebruikte documenten automatisch toevoegen bij je email. Zie menu: INSTELLINGEN – ALGEMENE DOCUMENTEN
- Diverse aanpassingen in prestaties in betrouwbaarheid
