CONTACTEN BEHEREN

Uitleg van mogelijkheden. En heb je nog meer wensen? Laat het ons weten!

  • Contact gegevens kunnen erg compleet ingevuld worden.
  • Automatisch opzoeken van adres en (woon)plaats gegevens aan de hand van de postcode
  • Je kunt bij vrijwel ieder veld aangeven of het als detail op de factuur moet verschijnen. Door middel van een vinkje. Kijk hier in deze video hoe dat werkt!
  • Zelfs een bezorgadres kan opgenomen worden dit is handig voor pakbonnen.
  • Contact gegevens kunnen vanuit een andere programma geimporteerd worden en natuurlijk ook naar Excel geexporteerd worden.
  • Een uitgebreid en toch eenvoudig contact CRM-systeem is aanwezig
  • Per contact kortings afspraken kunnen verwerken
  • Bijlagen opslaan ( Word-documenten, PDF-bestand, JPG, etc.)
  • Betalingstermijn per contact instelbaar
  • Aantekeningen uitgebreid kunnen (tekst)verwerken in een Microsoft Office stijl editor.

Bedrijf of particulier?

Hiermee maak je behalve voor je eigen administratie duidelijk wat voor soort contact het is. Maar dit bepaald ook de presentatie van de factuur. Indien je kiest voor BEDRIJF dan zullen standaard de factuurregels exclusief BTW getoond worden. Kies je voor PARTICULIER dan zullen de factuurregels inclusief BTW getoond worden. Uiteraard kan bij het maken van de factuur hier alsnog van afgeweken worden of al direct bij het vinkje in dit scherm ‘Vermeld factuurregels incl. BTW

Adres opzoeken

Als je de postcode weet dan gaat alles heel gemakkelijk. Je toetst die in en PERIFACT haalt automatisch de adres gegevens er bij

Bezorgadres

Het bezorgadres wordt gebruikt voor pakbonnen.

Email

Je kunt 1 of meerdere email adressen opgeven wat

  • Je kunt bij vrijwel ieder veld aangeven of het als detail op de factuur moet verschijnen. Door middel van een vinkje. Kijk hier in deze video hoe dat werkt!
  • Contact gegevens kunnen vanuit een andere programma geimporteerd worden en natuurlijk ook naar Excel geexporteerd worden.
  • Een uitgebreid en toch eenvoudig contact CRM-systeem is aanwezig
  • Per contact kortings afspraken kunnen verwerken
  • Bijlagen opslaan ( Word-documenten, PDF-bestand, JPG, etc.)
  • Betalingstermijn per contact instelbaar
  • Aantekeningen uitgebreid kunnen (tekst)verwerken in een Microsoft Office stijl editor.

 

Zodra je PERIFACT factuur software opstart dan zie je bovenaan in het scherm meteen een aantal knoppen staan die je gemakkelijk op weg helpen. De beschrijvingen van de knoppen spreken voor zich.

  • Voeg een contact toe. PERIFACT kijkt wel bij het opslaan of de voornaam en achternaam combinatie al bestaat. Zo ja dan zal een vraag gesteld worden hoe verder.
  • Verwijder contact. Zal de contact inclusief al zijn facturen uit het systeem halen.
  • Wijzig contact geeft de mogelijkheid om reeds bestaande gegevens in het systeem aan te passen of verder aan te vullen.

Dit zijn de knoppen voor het aanmaken, wijzigen en verwijderen van klant gegevens.

Indien er al contacten in het systeem staan dan kan het handig zijn om er snel naar te zoeken. Vlak boven het grid zit een zogenaamde filterveld. Toets daar een (gedeelte) van de gewenste informatie in en in alle velden wordt dan supersnel gezocht naar je gewenste gegevens.

Druk op functietoets <F4> van je toetsenbord om direct naar het filterveld te springen. Of druk op <F3> voor het wijzigen van contact gegevens

Onderstaand voorbeeld toont dat er gezocht wordt op “jan“. In dit voorbeeld zie je dat het in zowel de voornaam als achternaam gevonden wordt.

Zoek een gedeelte van de gewenste zoekterm in en er is snel resultaat

Heb je de gewenste klant zichtbaar in het grid, dan kan je je gewenste bewerking uitvoeren. Zoals het wijzigen of verwijderen.

Een dubbelklik in het contacten-grid maakt voor die contact een nieuw factuur. Een dubbelklik in het factuurgrid wijzigt een factuur.

Vul de contact gegevens zo compleet mogelijk in. Links staan de invoervelden en aan de rechterkant staan de gegevens die op een factuur gebruikt kunnen worden.

 

Hier een animatie hoe het automatisch invullen werkt.

Klant gegevens automatisch invullen voorbeeld in PERIFACT factuur software

 

Je ziet voor een aantal velden oranje aangekruiste vinkjes staan. Deze vinkjes worden gebruikt om in de rechterkant van het scherm het klant detail veld  te vullen. De aangekruiste vinkjes worden opgeslagen zodat je bij het maken bij een nieuwe volgende klant niet continue weer alles aan of uit hoeft te zetten.

Klant details gegevens door middel van vinkje verschijnt dan op factuur.

[wp-svg-icons icon=”info” wrap=”i”] Handig om te weten. Nadat als je het vinkje automatisch invullen uit zet dan kan je aan de rechterkant nog zelf zaken aanvullen of wijzigen. Zonder bang te zijn dat het weer overschreven wordt door een actie aan de linkerkant

 

Het <Bezorgadres> zal gebruikt worden bij het maken van een pakbon. En het <Opmerkingen> veld is puur voor eigen informatie en wordt niet op een factuur getoond.